"> Setelah Kami bernikah saya di sahkan mengandung dan sejak itu suami saya sekarang suda berubah suda mulai solat, takut akan kemtian, mulai belajar mengaji kerana dia suda lupa - Luahan Kisah

Setelah Kami bernikah saya di sahkan mengandung dan sejak itu suami saya sekarang suda berubah suda mulai solat, takut akan kemtian, mulai belajar mengaji kerana dia suda lupa

Assalamualaikum min tlg hide kan nama saya, saya ingin post kan pertanyaan saya ni ke krt saya mau tengok jawapan kepada soalan saya.ni. saya kenal seorang lelaki, selalu keluar sama2 beramai2 dengan jiran2 dia, adik kandung dia, adik angkat dia lelaki perempuan kami selalu karoke, hiking dan buat aktiviti bersama ramai2.. tanpa ada declare apa2.. sejak pertemuan kami tu kami pun bercinta. selepas setahun min baru saya dapat tau dia ada anak bini.. tupun saya dpt tau sendiri dan bini dia mesej saya. bayangka min hampir stiap hari kami keluar bersama selama setahun baru saya dapat tahu. Adik dia jiran2 dia semua sepakat tak bagi tau, saya d tipu bulat2, apa yg membuat saya percaya dia single dia pernah berjanji degan ibu saya untuk mengahwini saya. seldpas saya dapat tau dia ada anak bini dia, dia merayu untuk saya tidak tingglkan dia.




memang pada awal nya dia hanya main2 tapi dia sudah betul2 cintakan saya, dia bawak saya jumpa bapa dia. bapa dia restu saja kami kerana itu urusan anak dia..alasan bf saya dia sudah tak ada hati dengan isteri dia yang sudah bersama 10 tahun bersama dan janji akan menceraikn bini dia.. dia terus memujuk saya sehinggala bini dia mesej saya yang mengatakan dia sggup bermadu asalkn suami nya adil sebab dia paham saya menjadi mangsa penipuan. dan stahun bg saya bukan masa yg singkat..hati saya sepenuhnya dengan dia. saya tolak pinangan orang lain sebab cinta saya dengan dia min..

ibubapa saya tau dan mereka suruh saya tgglkan bf saya tu min tapi dengan desakan bf saya,kami nikah diwalikan adik kandung saya, saya hanya mberitahu ibubapa melalui hp sebab mereka jauh negeri dari tempat saya tinggal, ibubapa saya kecewa smpai sekarang mereka meminta saya kembali ke pangkuan mereka(mereka taktau saya sda mengandung) isteri dia pernah suruh saya tgglkan suami,sebab dia tidak berlaku adil ataupun suruh suami saya menceraikn dia, tapi suami saya alasan kesian anak2,apatah lg kedua2 anak perempuan..

Setelah Kami bernikah saya di sahkan mengandung dan sejak itu suami saya sekarang suda berubah suda mulai solat, takut akan kemtian, mulai belajar mengaji kerana dia suda lupa.. mgkn tuhan beri hidayah sejak adanya anak yang ada dalam rahim saya min. tapi hati manusia Allah yg pegang min. Dia cuba berlaku adil, bila turn suami d sna saya selalu sendiri d rumah dengan emosi yg tidak menentu.. Sekarang saya betul betul rasa pahit nya bermadu kerana walaupun kadang kadang turn suami di sini dia selalu melebih kan sehari. Saya tahu dia cintakan saya, dan tak menceraikan isteri nya demi anak dan mgkn juga nasihat kluarga..




saya tau madu dengan suami selalu begaduh saya terbaca ws mereka,malah sblm kemunculan saya pun mereka pernah becerai tp demi anak dan kluarga mereka kembali bersama tp tetap jgk selalu begaduh. mgkn sebab itu la suami beralih arah dengan saya. tp jauh d sudut hati saya tidak ingin menjadi perampas suami orang, sumpah min klu di awal perkenalan saya dpt tau dia suami orang. saya suda menjauhkn diri dari dia. dan skrg sda tlmbat kami sda nikah dan bakal ada anak (mudah2an anak sulung saya ni sihat) saya mntak dilepaskan stelah anak saya lahir. dia bejanji tidak akan lepaskn saya..dan perasaan saya skrg saya merindui kluarga saya. setelah ini lahir saya ingin kembali ke pngkuan kluarga..

suami dan madu selalu gaduh bahagia ataupun tidak bukan urusan saya..suami blh cari lg, anak sdri yg saya impikn dari dulu tak kan pernah teganti bgtu jg dengan ibubapa saya. apa yg patut saya buat min..saya tidak bahagia bermadu, saya mengandung anak sulung saya sedih bila saya sendiri d rumah tanpa teman. mgkn itu la jgk perasaan madu saya bila turn suami d sni anak saja yg mnjadi peneman dan kebahagiaan madu d sna..tp dia hidup bejiran dengan ahli kluarga suami sedangkan saya sendri berjiran kan kawan2..

sejahil2 saya pun. saya tidak mau desak dia ceraikan madu saya. saya rela undur diri lepas saya melahirkan anak. mudah2an itu lah kebahagiaan sebenar saya. ANAK. Skrg Saya bepikir saya akan kembali kepangkuan kluarga..setelah anak saya lahir, klu betul la dia jodoh saya dan dia takdir saya,dia akan datang menjemput kami anak branak dan meminta maaf kepada ibubapa saya. kami dulu tidak balik nikah besar2an sprti adik beradik lain sebab tak ckup duit min. sebab dia bnyk komitmen. bedosa ka saya..jika saya balik ke pangkuan kluarga dan mendesak dia ceraikn saya demi kebahagiaan masing2. wlupun jauh d sudut hati saya inginkan dia la suami dunia akhirat saya. saya pernah mesej madu meminta maaf tp dia dah takpernah bls. itula mesej saya yg terakhir..mgkn dia pun tidak bahagia hidup bemadu apalg suami yg berat sebelah..

kalau masa boleh diputarkan kembali..saya ingin move on sblm nikah. Tapi sejak mengandung ni, saya bepikir ingin btl2 move on kerana saya tau anak ini la akan jadi kebahagiaan saya. soal cinta dan sayang saya kenangan dengan suami saya serahkan hati ini dengan Allah. Kerana anak ini akan jadi belahan jiwa saya. Teman hidup saya. Ramadhan pertama temujanji saya checkup cinta hati dlm perut saya. mudah2an dia sihat min sebab saya ada penyakit lain..ada ketulan dlm faraj saya dan saya masih dalam proses membuang ketulan itu sblm anak saya lahir. ini smua kifarah yg saya harus terima. mudah2a Allah ampunkan dosa2 saya..dan smpat mnjadi seorang ibu serta betaubat atas smua kekhilafan saya..maaf min panjang2 taip sebab saya takda tmpat mau luahkan..ini aib saya,hanya kluarga kecil saya saja tau..berbalik kepada pertanyaan saya min berdosa ka saya tgglkan suami dan menuntut cerai selepas melahirkan anak?

Leave a Comment