Tuhan nak ubah takdir hidup saya akhirnya saya berkenalan dengan seorang pemuda bujang yang merupakan ustz, yang tau hkum agama dan tanggungjawab seorag lelaki yang bergelar suami.

Tuhan nak ubah takdir hidup saya akhirnya saya berkenalan dengan seorang pemuda bujang yang merupakan ustz, yang tau hkum agama dan tanggungjawab seorag lelaki yang bergelar suami.

Assalamualaikum min.. tlg hide profile saya ye.. saya nak cerita dan minta pndpat pembaca KRT apa yang perlu saya lakukan sekarang ni.. saya ibu satu ank.. anak umur 8 tahun. saya umur 33.. suami 32 tahun. kami berkahwin hampir 10 tahun.. suami saya seorg yang baik.. urusan umah tngga, anak, A-Z dia tak berkira.. duit pun tak bkira.. sakit demam saya dan anak dia jaga dgn baik.. tapi dia seorag yang baran, boros, mudah naik tangan, menengkig, tak pernah solat dan imam kan saya selama 10 tahun ni.. tak pernah ajar anak mengaji dan solat.. smpai saya jd ptus asa dengan hdup ni.

Puas saya nsihat kn dia, ajak dia solat, tapidia tak pernah endah kan.. saya tertekan, saya mula culas tanggungjawab sebagai isteri, sebagai ibu, saya buat apa yang saya rasa nak. Saya hilang hormat pd suami, saya solat minta pnganti suami, buat apa saja asalkan saya tak stress.. saya tak tahu nak kata Tuhan nak ubah takdir hidup saya akhirnya saya berkenalan dengan seorang pemuda bujang yang merupakan ustz, yang tau hkum agama dan tanggungjawab seorag lelaki yang bergelar suami.

Tuhan nak ubah takdir hidup saya akhirnya saya berkenalan dengan seorang pemuda bujang yang merupakan ustz, yang tau hkum agama dan tanggungjawab seorag lelaki yang bergelar suami.

Dia tahu saya isteri org, dan dia janji nak bawa saya keluar dari penderitaan bersuami kan suami saya yang suka pkul dan tak bg didikan yang baik untuk seorang isteri.. saya terpesona dgn kebaikan pemuda ini.. saya bincang dengan keluarga dan suami, saya nak berpisah.. tapi semua tak setuju.. suami menangis dan berjanji akan berubah.. akan belajar agama, akan Imam kan saya.. Dia juga berjanji tak kan naik tgn dkt saya lg.. sambil merayu, suami letak kaki saya di kepala nya..

Tapi hati saya dah tertutup untuk suami.. sabar saya dah abis.. dengan sikap baran dia, kalau berlaku salah faham, tangan dia mesti melekat di wajah dan tbuh saya.. Bukan stakat tu, habis barang dalam rumah dia hancurkan.. bila dah baik, dia beli yang lain.. gaduh pecahkan balik, smpai bila nak macam ni.. Tadi pertama kali suami Imam kan saya.. tapi saya tak rasa gembira.. dlm sujud rakaat terakhir sebagai makmum dia, saya mtk Allah permudahkan jln untuk saya dan pemuda tu..

Sekrang pemuda tu masih tnggu saya.. saya suruh dia cari gadis lain, dia tak nak.. dia snggup tempuh dugaan ni sampai saya jadi hak dia.. suami mki dia mcm2, block wsap dan fb dia.. ugut nak bnh dia, tapidia tetap nekad nak dptkan saya.. Setiap masa dia tunggu saya hubungi dia.. Saya dah penat.. saya mtk dia berhenti.. tapi dia tak nak.. kadang2 saya nampak dia dekat bawah flat saya.. tapi saya tak berpeluang jumpa dia.. sejak suami dpt tahu saya nak pergi dkt dia..

Tolonglah kakak2 abang2,pakcik dan mak cik semua.. saya perlukan pendapat yang bernas untuk masa depan saya.. Ptut ke saya beri peluang kepada suami dalam keadaan hati saya tak ikhlas menerima dia.. Kalau tak perlu, apa yang ptut saya buat? Saya smpai di suruh berhenti keje dan di kurung dalam rumah.. Tak boleh keluar sendirian..

Leave a Comment