Sampai satu hari tu, saya ada kenal dengan sorang permpuan dalam satu apps masa tu saya tak cakap pada dia kalau saya dah berkahwin

Sampai satu hari tu, saya ada kenal dengan sorang permpuan dalam satu apps masa tu saya tak cakap pada dia kalau saya dah berkahwin

Assalam min hide profile. Saya seorang suami. Salah ke kalau saya ceraikan isteri saya setelah 5tahun saya beri peluang untuk ubah segala sikap. Saya dah berkawin 5tahun. Diawal perkahwinan family isteri saya tak suka saya,saya tetap teruskan sebab saya syangkan isteri saya.
Saya ada 3 org anak, masa ank kedua isteri sy kantoi curang. Dgn alsan yang tak masuk akal. Katanya dia kena perangkap sampai dua kali min .Saya maafkn sebab family mertua sy pn mintak terima anak nya (isteri saya) saya pun pkirkan anak lepas kejadian tu sy sgt terluka. Saya cuba ubt hati saya brharap isteri saya boleh rawat luka saya dgn ksilapan yang dia dh buat.

Tahun berganti tahun, istri saya abaikn saya alasan penat jaga ank, pdahal anak mak saya yang jaga, dia cuma jaga dari ptg ke mlm. Sy mkn ke tak mkn dia tak amek tahu, dgn family dia yang msih pandang saya ni org yang tak berjaya. Pdhal saya dah bagi makan pakai yang cukup dkt isteri. Bila isteri sy penat dia akan mrh anak anak, saya selalu nasihat, tapi tetap sama. Saya diamkan je min sebab saya mlas nak bergaduh. Bila saya diam saya teruskan dengan kerja saya, saya jarang balik rumah sebab balik pn bukan dpt apa yang saya nak , saya mengadu lapar dia buat bod0h . Saya masak sendiri je min sebab dia kata dia penat. Saya fokus pd kerja min , tapi sebaliknya, dia provoke saya katanya saya menggatal. Padahal say cari rezeki min. Kdg saya tengah kerja dia suruh saya balik,dia dtg tempat kerja saya sebab tak percaya, mmg saya tak buat min perkara tu. Tapi saya kecewa, saya maafkan salah dia curang belakang saya dia tuduh saya pulak.

Puas saya terankan yang saya jujur min, saya kecewa sgt dan luka lama saya masih tak sembuh dia hancurkan hati saya dgn takpercaya saya. Sampai satu hari tu, saya ada kenal dengan sorang permpuan dalam satu apps masa tu saya tak cakap pada dia kalau saya dah berkahwin. Hari demi hari kami jdi rapat. Dan saling jatuh cinta setelah 6 bulan. Isteri saya tak tahu min. Akhirnya perempuan tu tahu yang saya suami orang. Perempuan tu pn nak tinggalkan sy min. Tapi saya halang sebab saya dah cintakan dia. Dia kata kalau gitu dia cuma nk bekawan. Saya ya kan je tapi hati saya sayang pd dia tuhan je yang tahu.

Saya cerita semua masalah saya. Perempuan tu selalu nasihat kan saya, supaya saya terus terang dgn isteri saya apa yang saya kecewa. Perempuan tu selalu suruh saya tinggalkan dia dan fokus pada family saya sebab dia tak nak jadi punca dan org panggil dia perampas. Tapi saya kejar dia min sebab saya nmpk yang saya gembira dengan dia, dia faham saya dan selalu ambil berat tentang saya smpai saya dh tak kesah isteri say nak amek tahu ke tak pasal saya. Hubungan saya dn perempuan tu dah jadi 1tahun lebih, isteri saya dpt tahu . Bila dia dapat tahu dia hubungi perempuan tu. Dan perempuan tu mengaku dan bersedia undur diri.

Dan permpuan tu pun nasihatkan saya balik lah pada isteri saya. Tapi min, saya dah takde hati dengan isteri saya sebab dah terlalu banyak peluang saya bagi. Bila dah kantoi baru dia bagi perhatian pada saya. Dia kata dia ingat saya okay.
Perempuan yang saya kenal dia baik min. Kdg saya busy kerja dia suruh saya cuti bagi masa pada kerja. Kdg dia tanya keadaan isteri saya. Kdg dia suruh sata rendahkan ego berbincang dgn isteri saya. Saya buat min, tapi isteri saya sekejap je berubah.

Skrg isteri saya dah sedar min, tapi saya dah takde hati nak teruskan. Saya makan hati, kecewa dgn peluang yang saya bagi dia sia siakan. Perempuan yang saya kenal tu nak tinggalkan saya sekarang ni min, Dia banyak bantu saya pertahankan rumah tangga yang saya tak rasa saya boleh teruskan. Salah ke kalau saya ceraikan isteri saya? Saya dah takde hati. Bercakap dengan dia pun saya rasa macam beban. Kalau pun perempuan yang saya kenal tu tinggalkan saya, saya tetap dah takde perasaan dekat isteri saya. Saya kecewa. Saya tak boleh paksa hati saya untuk bersama isteri saya. Saya nak kawen dengan perempuan yang saya kenal.

Leave a Comment